Vikomt de Abík


Vikomt de Abík je domácí projekt akustického undergroundového metalu obohacený o tajuplnou vesmírnou mytologii. Přináší můj oblíbený strohý zvuk akustické kytary nahraný v domácím prostředí, v tomto případě ještě kořeněný záznamem na mobilní telefon, který přispěje typickým zkreslením a kompresí.
Formát amr je standard nového lo-fi zvuku! Tak pravím!
Poslouchejte a zažívejte a případně si dopřejte kratší rozhovor přímo s Vikomtem níže.




Kde se vzal Vikomt de Abík? Znamená jeho jméno něco?   

Příběh začíná už před jedenácti lety, kdy jsme s kamarádem Heretikem založili sranda projektík s názvem Kotě Z Krtka,  S tím že já hrál na španělku a měl jsem na starosti zpěvy a skřeky a Heretik obšťastňoval foukací harmoniku a doprovázel můj zpěv. Měli jsme něco kolem deseti songů a zahráli jsme si i na takovém fesťáčku, který pořádal náš kamarád Zelí, tedy Zelí festu, který každý rok úspěšně pokračuje, z tohoto koncertu jsme pořídili dokonce DVD a ktomu dva klipy , každopádně nevím kam se podělo. S Heretikem jsme pak měli nějakou dobu kapelní pauzu. V období naší pauzy Heretik zmizel z mého okolí, nejevil zájem o další spolupráci a bylo to zřejmě i tím, že měl  své existenciální problémy, každopádně vím že s začlenil do Cybergothic scény nebo jak se ta debilní subkultura jmenuje, takže jsem na něj naprosto ztratil kontakt. Tím byl vlastně našeho projektu konec, protože jsem nenašel žádnýho dalšího psychopata který by do toho se mnou šel. Trvalo to několik let a když jsem se před čtyřmi lety nastěhoval do malinkatý garsonky na Divoký Šárce, kde jsem sám bydlel. Začal jsem si zase brnkat na španělku. V tý době už jsme několik let krákal v black metalový kapele Narzergorth, kde už nejsem ( Nyní působím V Black Thrash metalový smečce Narchost) no a za dlouhých večerů jsem založil Vikomt de Abík. To jméno projektu jsem vymyslel jednou večer omámen pivem a rumem, zrovna jsem četl knihu Justýna a Julietta od Markýze de Sade a bylo to tam. V  kapele Narzergorth  jsem měl přezdívku Abaddon, takže místo markýze jsem si vymyslel Vikomta a místo své přezdívky Abaddon jsem použil její zdrobnělinu Abík a projekt byl na světě. 




Kde a jak jsi nahrál kolekci skladeb, nebo album Vikomta de Abík? A vystupuje, nebo vystupoval Vikomt někdy i živě?
Jó, to byla fakt sranda. Nahrával jsem největším undergroundovým způsobem, na starý mobilní telefon s diktafonem. Musel jsem to několikrát přehrávat znova a znova do zblbnutí. Když jsem to pak všechno přetáhnul do Pc, tak vznikl nový problém, počítač to zkrátka nedokázal přehrát, byl sem tak na nervy , že sem požádal o pomoc přítelkyni a díky ní se to všechno nakonec nějak povedlo. Vikomt koncertoval jen jednou jako vsuvka před představením umělce a kamaráda  S.D.CH. v uměleckém atelieru a galerii Divus v KD Vltavská, který již v dané lokalitě není. Ještě jsem účinkoval jako host po boku Vikiho schocka v jeho kapele Sto mrtvých miminek v jedné popelnici na události soutěže Branické vajíčko. Soutěž jsme vyhráli, což je jasný, chacha.

 

Čím je ovlivněna Vikomtova tvorba? Má nějaké vzory, nebo spřízněné projekty?
Já ti ani nevím čím jsem ovlivněn, asi vesmírem. Undergroundovou scénu vůbec nesleduju (jen UBM- underground black metal)  jedinou kapelu co jsem poslouchal byli Plastici, Mejla Hlavsa a jeho Půlnoc a samozřejmě poslední Hippík Hrabě Rogo, který mne možná asi jediný v mé tvorbě ovlivnil. Muziku do Vikomta dělám zkrátka tak, že si sednu začnu drnkat na kytaru na kterou vůbec neumím a pomalu vymýšlím song, někdy to trvá několik dní, někdy třeba hodinu. Potom dělám texty a pak nahrávám. Jediný spřízněnec je Viki Schock, se kterým také do budoucna něco vymýšlíme.


Některé skladby zní jako metal hraný na akustickou kytaru, nebo se mi to jen zdá?
Nemá Vikomt v plánu se v budoucnu elektrifikovat?

To se ti asi určitě nezdá, Metalovou muzikou žiju od útlého dětství a tak se to určitě projevuje i na mé tvorbě. To je zajímavé že se na to ptáš. Elektrifikaci Vikomta mám opravdu v plánu, od bývalého kytaristy z naší kapely Narchost, Satiela jsem obdržel elektrickou kytaru, se kterou chci pokračovat v mém projektu.



A jaké jsou vůbec tvoje plány s projektem?
Plány mám. Musim sehnat nějaký malý kombo a kabel ke kytaře a začnu dělat nové věci a snad někde i zahraju. Nějaký materiál už mám připravený, ale jak říkám nyní chci vše nahrát na elektriku, drž mi palce.
Děkuji ti za otázky a za tvůj zájem a přeji ti aby se dařilo tvé kapele i tobě samému, vesmír s tebou.


Komentáře

Oblíbené příspěvky